Wednesday, November 4, 2015

think positive

assalamualaikum..

Ya Allah, semoga ummi diberi kekuatan hati dan iman.. jadikan seorang yang tabah dan sabar.. sentiasa berfikiran positif.. amiinnn..

ingatlah kebaikan orang pada kita, bukan jahat die yang kita ingat.. kalau jahat die je yang kita ingat macam mana hati nak bersih kan.. hahaha mungkin ada yang tak suka cara aku macam ni.. yela mereka beranggapan bahawa aku nie seorang yang baik, dok ckp think positive je kan.. tapi betul, bila orang nak kutuk2 tu, bila kita cakap tak pelah, think positive je.. hati kita terus tak de buruk sangka semua tu.. and kau pun tak payah fikir pasal die.. hehe fikir bukan2 pasal orang buat apakan.. tapi mungkin dorang nak aku join ngumpat sama kot.. tapi sorry la.. salah orang.. tapi kita nie manusia, terlepas juga.. perempuan pula tu.. ngumpat tu ada.. tapi bila ingat.. huh Istifar banyak2 weyyy.. ahahaha lagi satu kalau orang tu pernah tolong kau dulu, kau nk join kutuk ke??

ade satu kes dulu tau.. aku nie dulu tak fikir semua tu.. ikut sedap mulut je.. aku pergi la cerita kat sorang mamat nie.. die nie tu.. die nie nie.. macam2 la kan nak start conversation.. pastu mamat tu pun cakap, ngumpat ehh.. kalau ngumpat baik diam.. perghhh sentap weyy.. sentapp.. hahahah sampai sekarang aku ingat wey.. serik.. dah la lelaki wey.. malu.. rasa nak ngorok tak nak keluar2 dah.. hahaha so lepas kejadian, aku rela dengar je dari aku start conversation untuk mengumpat ni.. haha tu yang wujudnya think positive.. haha tapi aku jenis yang kene luah kat orang baru la rasa lapang segala masalah, sakit hati, geram, marah and segala macam.. so aku kene juga cerita kat orang(someone yang special).. tu kira ngumpat ke?? haha so hidup ni tak lari dari semua tu.. huhuhu T.T

diharap aku terus tabah untuk mengharungi hidup di dunia ini yang penuh dengan pancaroba.. perghh ayat.. hahha

*maaf jika ada yang terasa, tapi nie hanya untuk peringatan aku dan orang yang aku sayang.. sekiannnn..


2 comments:

  1. Saya agree. Kita perlu sentiasa think positive. Baru hati kita akan tenang dah aman. No need to buruk2 sangka.

    ReplyDelete